Presentation av rektor

Hej alla elever, jag heter Anna och jag har arbetat som rektor på Funbo skola sedan våren 2021. Jag har jobbat som biträdande rektor och rektor på andra skolor i Uppsala. Jag är mycket stolt över skolans fina resultat och arbete och det ska bli roligt att få förvalta det vidare.

Det jag tycker är viktigt är att alla elever ges möjlighet att lyckas i skolan utifrån sina förutsättningar. Som ni vet är vi alla olika och man måste få vara det och respekteras för det. Hur vore det om alla var exakt lika? Vad tråkigt världen skulle bli!

Mitt arbete är att underlätta så mycket som möjligt för personalen så de kan hjälpa alla elever att lyckas i skolan. Det finns en del ramar jag måste förhålla mig till eftersom skolan till viss del styrs av politiken och olika lagar. Det är ibland en utmaning men tillsammans och genom gott samarbete med personalen, vårdnadshavarna och eleverna så brukar vi kunna hitta lösningar som fungerar.

Jag gillar också ordning och reda vilket är viktigt för att alla ska känna sig trygga och veta vad som förväntas. Vi arbetar  därför ständrigt med att förtydliga vissa rutiner och regler tillsammans med personalen och eleverna för att öka tryggheten, trivseln och måluppfyllelsen ytterligare.

Jag jobbar heltid på skolan och när jag inte är på skolan så umgås jag och hittar på saker med min familj.

Om ni har några frågor så välkomna att ta kontakt!

Bästa hälsningar och med hopp om ett trivsamt och lärorikt läsår!

Anna Carlén